RSS

Tiku Nan di Hati

By: Suci Rahmadini


Tinggal di rantau orang

Demi menuntut ilmu yang nantinya mau mengabdi pada masyarakat

Memajukan dan mengamalkan ilmu yang telah didapat

Sejauh-jauhnya pergi merantau

Kampung halaman tetap dihati dan teringat selalu

Tanah kelahiran,

tempat bermain bersama teman-teman

Main kelereng, main gundu, main tali, dan banyak permainan tradisional lainnya

Kata pepatah
Setinggi-tingginya terbang burung bangau
Kembalinya ke kubangan jua

Yah, begitulah sejauh-jauh pergi merantau maka akan pulang ke kampong halaman jua
Tunggu aku di gerbang kesuksesan

Doakan aku Ibu, doakan aku ayah, doakan aku adik-adik
Doakan aku masyarakat Tiku
Doakan aku ya ummat Muhammad SAW

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 komentar:

Posting Komentar